foto lucrari – 29 – IOANA MAMALI (U.S.A.) – EXPOZITIA PERSONALA ” EXPOZITIE DE PICTURA” – Cotroceni – 15.06.2012 – 26.06.2012

EXPOZITIILE ORGANIZATE DE GALERIA DE ARTA ELITE PROF ART POT FI ADMIRATE SI PE NOUL SITE AL GALERIEI: http://galeriaeliteprofart.com/

filmare expozitie ” caldura suprarealismului”

IOANA VERONICA MAMALI – CURRICULUM  VITAE

 

          Nascuta 1946 – Judetul Prahova

          Absolventa 1968 – Institutul de Arhitectura “Ion Mincu” – Bucuresti.

          Programul complex in educatia artistica oferit de Institutul de Arhitectura “Ion Mincu” din Bucuresti ( desen, picture, modelaj, desen ethnic, perspective ) a  stimulat placerea si abilitatile de exprimare prin imagini.

          Locuieste in orasul Dubuque, Iowa, Statele Unite, impreuna cu sotul, Catalin Mamali, doctor in psihologie.

          Isi dedica timpul artei, pictand in culori de apa, in ulei, grafica in creion, carbine, tus.

          Lucrari aflate in colectii particulare: Austria, Belgia, Canada, Elvetia, Marea Britanie, Polonia, Romania, Statele Unite ale Americii si muzee din Statele Unite ale Americii.

 

EXPOZITII – IOANA VERONICA MAMALI

 

2002

– Roundtree Gallery – Paltteville – Wisconsin – mentiune

2003

– Roundtree Gallery – Paltteville – Wisconsin – premiu

          Expozitia anuala a Asociatiei Artistilor Plastici din Wisconsin – Madison – Wisconsin

2004

 – Chait Gallery – Iowa City – Iowa – Five Architects as Painters

          Expozitia anuala a Muzeului de Arta – Dubuque – Iowa ( licitatie in beneficial muzeului )

2005

 – Clare Bank – Paltteville – Wisconsin – Expozitie individuala

          City Gallery – Iowa City – Iowa

          Expozitia anuala – Iowa Watercolor Society, Museum of Art – Waterloo – Iowa ( lucrari acceptate prin juriu de evaluare )

          Expozitia anuala a Muzeului de Arta – Dubuque – Iowa ( licitatie in beneficial muzeului )

2006

–    Expozitia anuala – Iowa Watercolor Society – Cedar Rapids – Iowa ( lucrari acceptate prin juriu de evaluare )

          Expozitia anuala a Muzeului de Arta – Dubuque – Iowa ( licitatie in beneficial muzeului )

 

          Expozitia Dubuque Bank and Trust – expozitie de grup

 

          Lucrari depuse la Mississippi River Museum – Branch o Smitsonian Museum

 

2007

          Bienala de Arta a Statelor Illinois, Iowa si Wisconsin – Muzeul de Arta – Dubuque –  Iowa  ( lucrari acceptate prin juriu de evaluare )

 

 

          Carnegie Librarie Dubuque – Dubuque – Iowa

 

          Expozitia anuala a Muzeului de Arta – Dubuque – Iowa

 

           Expozitie Dubuque Bank and Trust – expozitie de grup

 

2008

          Expozitia anuala a Muzeului de Arta – Dubuque – Iowa

 

           Expozitie Dubuque Bank and Trust – expozitie de grup

 

2009

          Expozitie Dubuque Bank and Trust – expozitie de grup

 

2010

          Expozitie Dubuque Bank and Trust – expozitie de grup

 

Lucrari aflate in colectii particulare: Austria, Belgia, Canada, Elvetia, Marea Britanie, Polonia, Romania, Statele Unite ale Americii si muzee din Statele Unite ale Americii.

Cercetatorul sau criticul de arta care isi propune sa cuprinda personalitatea arhitectului dar si artistului plastic Ioana Veronica Mamali, are de invins unele dificultati.opera artistei e situata in continuitatea unei mari traditii de arta, acolo unde se construieste laborious si treptat, cu inaintari si reveniri, o noua viziune asupra realitatii. Ioana Mamali este continuatorul unei arte echilibrate, gratioase, exuberante, de viata, opulent si senzuala, facuta cu stralucirea tehnica si cu bucuria de a picta a artistului genial, asa cum pictau marii artisti ai lumii secolelor al XVIII-lea, al XIX-lea si al XX-lea, maestrii Barocului flamand sau ai Renasterii venetiene. Artistul este atras de “materie”, de vibratia ei, de consistent ei tactile, de alunecarea umbrelor colorate pe suprafete, intre om si materie incheindu-se un dialog neintrerupt.

Integrata marilor artisti din diaspora, opera artistei Ioana Mamali contine insa substanta unei gandiri artistice noi, a unui univers spiritual asezat pe un raport modificat intre artist si realitate. In spatial pictural al imaginii se manifeasta o anumita omogenizare optica, realizarea acelei unitati picturale, indelung cautate, intre om si peisaj. Aceasta unitate, necesara implinirii si incheierii viziunii artistei, va insemna transformarea elementului figurativ principal in modalitate stilistica a intrgului univers artistic, reflectarea caracterelor acestui element in structura tuturor celorlalte. Ioana Mamali trateaza pictural peisajul, fructele, florile, atribuindu-le senzualitatea, consistenta si atmosfera figurativa specifica lucrarilor sale. Ca mediu formal si ca forma, spatial se curbeaza, se face bombat, imaginea tinzand sa sparga limitele conditiei bidimensionale a tabloului sis a patrunda in alta ordine spatial, tridimensionala, cea a volumelor.

Simbioza  trupului uman cu natura, urmarita inca din anii impresionismului, se implineste acum printr-un fel de umanizare picturala a reprezentarii. Aceasta inseamna insa si unitateaadanca a formei cu material picturala, incheierea si rezolvarea unui lung process de exaltare succesiva a unei categorii sau alteia. Se creeaza o armonie  functionala, un raport nou, echilibrat, al materiei si formei. Acest echilibru se dezvolta, transformandu-se intr-o noua realitate functional., in care elementele sunt traite simultan, intr-o fuziune substantial desavarsita. Construita din tuse mobile, alungite, curbate, material picturala tinde sa se schimbe functional, devenind treptatforma, asa cum forma tinde acum sa se identifice propriei sale materialitati.

Cu acelasi success, artista abordeaza domeniul graficii. Lucrarile de grafica se remarca prin aceea ca, de cantitate este clar definit, ceea ce inseamna ca prin inscrierea unei forme intr-un spatiu dat, delimitat, se obtine, se sugereaza, in functie de amplasarea acelei forme fata de limitele cadrului, o anumita sugestie vizuala, de coborare-urcare, plecare-sosire, apropiere-departare, etc. Cu alte cuvinte, contrastul de cantitate sau cantitati spatial contine in sine, prin definitie, atat caracterul formelor, cat si impresia de miscare, unde cantitatea mai mare se impune asupra celei mai mici, dominand-o. Se observa cum punctul sau punctele, in dispunerea pe o suprafata, dau nastere uner efecte optice fundamentale, atat de utile in construirea unei imagini. Aceasta demonstreaza doar distantele la care se afla punctul sau punctele fata de marginile imaginii si implicatiile optice care decurg din aceasta stare, dinamicitate in contrast cu staticitatea.

Adrian Pandelescu

Dirextor

Galeria de Arta Elite Prof Art       

 

 

Advertisements

One thought on “foto lucrari – 29 – IOANA MAMALI (U.S.A.) – EXPOZITIA PERSONALA ” EXPOZITIE DE PICTURA” – Cotroceni – 15.06.2012 – 26.06.2012

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s