foto lucrari – 28 – EXPOZITIE “VIS SI FANTEZIE” – Floreasca – 04.06.2012 – 13.06.2012

EXPOZITIILE ORGANIZATE DE GALERIA DE ARTA ELITE PROF ART POT FI ADMIRATE SI PE NOUL SITE AL GALERIEI: http://galeriaeliteprofart.com/

Vladoi Oana Luisa

Vis în ramă“.

La-ntrunire numai şoapte,
Beţişoare, doar tobă spartă,
Capitala- miez de noapte,
Flaute sunând a certă,
Buze strânse, feţe adormite,
Şi maşinile oprite,
Străzi murdare, mute toate,
Ieri roiau pe ele gloate.
Doar tăceri se veselesc,
Plâng duios cu glas ceresc,
Ori grăeiesc-dar tot ce zic
Nu-mi spune mie mai nimic.

„Minunata lume nouă“ -Aldous Huxley.

 

Mirica Laura Georgiana

 

Nighmare

 

Un cosmar in care corpul uman se deformeaza, are atitudini nefiresti, reprezentand senzatia caderii in gol; toti oamenii viseaza la un moment dat, ca ar pica de undeva de la inaltime intr-un gol…nu iti apare nimic…in fata ochilor ci ai doar senzatia ca te rotesti…si astepti sa te izbesti de sol; senzatie ilustrata folosind mai multe personaje deformate care se inlantuie intr-o spirala catre un abis, un loc neidentificat. 

 

Maia Stefana Oprea

“Tarana”

Compus din siluete hieratice, însă lipsite de duh şi captive într-un fel de sfericitate sfâşiată, proiectul Ţărână este situat, plastic, la graniţa antropomorfului cu zoomorful şi, senzorial, al animalicului cu umanul. Baza investigativă o constituie starea de haos lăuntric, care pare a însoţi eul creator în momentul “erupţiei”, dar modalitatea de exprimare este una antitetică “erupţiei”, manifestându-se greu şi sufocant, sub forma unui soi de vid tactil.

O esenţializare poetică a intenţionalităţii imagistice ar putea fi următorul exerciţiu de imaginaţie: 1) trupul coboară în maruntaiele pământului ; 2) trupul trece prin actul de dispersie şi topire al putrefacţiei; 3) materia putrefactă este absorbită în pământ; 4) plăsmuirea unui nou trup, compus din pământ şi resturile putrefacte ale vechiului trup. Noul trup rezultat nu are nici oase, nici măruntaie, nici sânge. Organicul şi anorganicul convieţuiesc într-o stranie anatomie, voit distorsionată. Atât pe interior, cât şi la exterior, noul trup este alcătuit doar din pământ, ocupând un univers în care regnurile sunt contopite.”

 


Ammar Alnahhas

 

“La tara”

 

Ganduri nostalgice despre linistea si simplitatea vietii de la tara. Bucuria unei vieti pline de culoare.

 

Lavinia Eftimie

“Sfarsit”

ce poate să creeze rodul imaginaţiei după ce acesta a fost alterat de tehnologie, cum un individ este dependent de internet, fiind parte din realitatea de zi cu zi a acestuia, un element indispensabil. Faptul că arta este influenţată de tot acest vârtej al procesului tehnologic este indubitabil.

Fantezia capată o forma cat mai superficială într-o societate din ce în ce mai netocratica, cu toate acestea, direcţia nu este neaparat greşită, orice sfarsit este urmat de un nou inceput.

 

Petre Ghergu

“Singuratate”

Într-o lume grăbită și canalizată pe conceptul câștigului, obținut uneori fără efot, artistul plastic rămâne un out-sider. Lucrarea intitulată sugestiv Singurătate ilustrează tocmai această prblemă a noului secol. Singurătatea, mai ales pentru artistul contemporan este foarte pregnantă. Ea îi domină viața într-un fel sau altul. Acest out-sider al lumii moderne se încăpățânează să creeze, să fie un iubitor al frumosului, în general, și al artei vizuale, în special. Cromatica sugestivă – negru și violet – reprezintă tocmai renunțarea sa la lumea din afară pentru un scop nobil: acela al creației. De asemenea motivul ornamental elorat, ideea de negativ și pozitiv al acestuia este potențată de un laviu auriu. Acestea două ilustrează izbânda pe care creatorul o are în fața unei lumi dominate de ”întunericul urâtului”.

“Metamorfoza”

Lucrarea Metamorfoză prezintă încriptată în sine mai multe concepte, toate ducând spre ideea sufletului. Baza compoziției, formând în sine o lucrare, se referă la Axul Lumii, având ca punct de plecare forma triunghiulară. Triunghiul, face referire la piramidele egiptene și reprezintă, în compoziția de față, ideea de scară pecare sufletul urcă spre cer. Compoziția principală a lucrării reprezintă conceptul metamorfozării unui presonaj într-o pasăre. Aici pasărea este asimilată simbolului arhetipal al elevației, o metaforă a sufletului uman – din acest motiv personajul nu are chip, el fiind oricare dintre cei ce contemplă lucrarea. Astfel personajul se metamorfozează într-o pasăre, pasărea-suflet, sufletul eliberat de povara trupului, pentru ca mai apoi printr-o piramidă să urce spre cerul ce simbolizează starea paradisiacă. Aici cromatica este formată din auriuri alb, roșu și verde toate aceste culori sunt suprapuse pe o suprafață închisă, din punct de vedere cromatic, tocmai pentu a sugera izbânda sufeltului în fața morții trupului.

 

Matei Cosmin

“Dante in Modernitate”

*Deși subiectul acestei opere literare a fost analizat și trecut prin
filtrul gândirii multor arti
ști vizuali – îi amintesc aici, printre alții,
pe W. Blake, S. Dali
și românul Marcel Chirnoagă -, elementul de noutate,
pe care îl propun, este transpunerea ilustra
ției în modernitate, adaptare
la zilele contemporane. Acestă transpunere se va concretiza atât prin
tehnici tradi
ționale – precum gravura în aquaforte – dar și prin noile
media – ca suporturi digitale sau chiar site-uri .*

 

Adrian Pandelescu

Director

Galeria de Arta Elite Prof Art

Advertisements

One thought on “foto lucrari – 28 – EXPOZITIE “VIS SI FANTEZIE” – Floreasca – 04.06.2012 – 13.06.2012

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s